Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden?

Uw abonneenummer bestaat uit 7 of 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw Avrobode, boven uw adres. Als uw gids in plastic is verpakt, vindt u het abonneenummer op een label in de verpakking. Ook wordt uw abonneenummer altijd meegegeven in brieven en e-mails van de gids en kunt u deze terugvinden als u ingelogd bent in Mijn Avrobode.

cover-met-adresvlakingekort

Wat kost een abonnement op Avrobode?

In 2024 kost een regulier jaarabonnement op Avrobode € 99,96 (automatische incasso of iDEAL).

Wij bieden nieuwe abonnees de kans om eerst voordelig kennis te maken met Avrobode.  Zoals vermeld in de abonnementsvoorwaarden wordt  dit actieabonnement daarna omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. U betaalt dan de reguliere abonnementsprijs.

In 2024 kosten losse nummers in de winkel € 1,79.

Word nu direct abonnee

Wat is de looptijd van mijn abonnement?

U kunt de looptijd van uw abonnement bekijken als u ingelogd bent in Mijn Avrobode onder Mijn abonnement. Ook wordt de lopende abonnementsperiode  weergegeven op de acceptgiro of bij de afschrijving van uw abonnementsgeld. Een proefabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch. Elk ander abonnement  wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit abonnement geldt tot wederopzegging, met een opzegtermijn van één maand.

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

U kunt uw Avrobode abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 035 – 672 68 50. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.
Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode en wordt niet tussentijds gestopt.

U kunt ook uw opzegging doorgeven via het opzegformulier.

Kan ik Avrobode ook in het buitenland ontvangen?

Ja dat kan! Neemt u dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op via 035 672 68 50. Dan maken wij het abonnement graag voor u in orde.

Tarieven voor het buitenland op aanvraag. Bij een abonnement buiten Nederland kunnen wij geen actieabonnement afsluiten en is alleen betaling per jaar mogelijk.

Ik heb een vraag over mijn welkomstgeschenk, wat nu?

Uw welkomstcadeau wordt binnen 2 weken na ontvangst van uw betaling thuisgestuurd.

Heeft u een andere vraag over uw welkomstgeschenk? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 672 68 50.

Mijn Avrobode abonnement

U kunt uw abonnementsgegevens zelf beheren via Mijn Avrobode.

Wat is het nieuwe rekeningnummer van Avrobode?

Al enige tijd hebben wij onze bankzaken ondergebracht bij de Rabobank. Daarom hebben wij u als klant via een brief en/of via e-mail hierover geïnformeerd.

Omdat een bankwijziging een fraudegevoelig onderwerp is, is het altijd verstandig om voorzichtig te zijn met het veranderen van een rekeningnummer waarnaartoe u uw facturen betaalt. Daarom hierbij de volgende drie redenen om dit bericht wél te vertrouwen:

  • Ons nieuwe rekeningnummer staat op onze factuur en/of acceptgiro
  • Dit bericht op onze website bevestigt de verandering
  • U kunt ons natuurlijk bellen op 035-672 68 50 tijdens werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur en vragen of wij daadwerkelijk ons bankrekeningnummer hebben aangepast

Op welke manieren kan ik mijn abonnement betalen?

U kunt uw abonnement via automatische incasso betalen. Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.

Bij betaling met iDEAL en automatische incasso wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam AVROTROS, met in de omschrijving Avrobode en uw abonnementsperiode.

Betaling met acceptgiro is niet meer mogelijk, omdat de acceptgiro in Nederland per 1 juni 2023 zal verdwijnen. Dit is besloten door Currence, producteigenaar van de acceptgiro, omdat het gebruik van de acceptgiro flink is afgenomen.

Welke betaaltermijnen zijn er mogelijk?

U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven via Mijn Avrobode. De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.

Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?

Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen. Als u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.

Waarom ontvang ik een betaalherinnering?

Heeft u in de afgelopen twee weken uw betaling gedaan en toch een betaalherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betaalherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen.
Als u uw abonnement langer dan twee weken geleden heeft betaald, dan vragen wij u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 035 – 672 68 50 (35 cent per gesprek). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug?

Vier weken na ontvangst van de laatste gids storten wij teveel betaald abonnementsgeld aan u terug. Heeft u na vier weken nog niets ontvangen, neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 – 672 68 50 (35 cent per gesprek). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Dubbelnummers

Aan het eind van het jaar maken wij een dubbelnummer (51/52) van de Avrobode. Gooi deze editie dus niet na één week weg!

Wanneer wordt Avrobode bezorgd?

Avrobode wordt uiterlijk woensdag voor 18.00 uur bezorgd.

Vanaf wanneer kan ik mijn bezorgklacht doorgeven?

Vanaf donderdagmiddag 15.00 uur kunt u het aan ons doorgeven als u de gids dan nog niet heeft ontvangen. Wij sturen u dan gratis een gids na, waardoor u deze uiterlijk zaterdag in huis heeft.

Ik heb Avrobode niet ontvangen, wat nu?

Heeft u onverhoopt een klacht over de bezorging? U kunt dit eenvoudig hier aan ons doorgeven. U kunt een bezorgklacht vanaf donderdag 15.00 uur aan ons melden. Ontvangen wij uw klacht vóór maandag 17.00 uur, dan sturen wij u gratis een nieuw exemplaar toe. Na dit tijdstip kunnen wij geen nieuwe gids meer toesturen, maar verrekenen wij dit met uw eerstvolgende factuur.

Ik wil Avrobode tijdelijk niet ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven. U kunt uw tijdelijke onderbreking hier doorgeven.

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Gaat u op vakantie in Nederland en wilt u de gids op uw vakantieadres ontvangen? U kunt uw Avrobode tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres in Nederland. Om er zeker van te zijn dat uw tijdelijke adres op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven.

Ik heb mijn gids te vroeg weggegooid, wat moet ik doen?

Heeft u Avrobode te vroeg weggegooid?  Tijdens de dubbeldikke zomernummers kan dit voorkomen. Bel dan met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 035 672 68 50.

Waarom zit er een folie om mijn Avrobode?

Avrobode heeft een seal, omdat deze anders niet goed verwerkt kan worden door PostNL. Duurzaamheid is voor ons een belangrijk aandachtspunt en daarom gebruiken we voor de verpakking van onze gids een folie dat opnieuw verwerkbaar en bij verbranding onschadelijk is:

  • Deze kunststof folie is een Low Density Polyethyleen (LDPE)
  • Het materiaal is in principe 100 % oneindig recyclebaar en bij een juiste verbranding heeft het geen effect op grond of grondwater

Bovendien wordt de gids in alle bezorg- en weersomstandigheden zoveel mogelijk onbeschadigd bij u bezorgd.

Wat betekenen de symbolen in Avrobode?

De betekenis van de symbolen bij de programmering in de gids vindt u in het programmagedeelte, onderaan de pagina. De uitleg van Kijkwijzer kunt u vinden achterin de gids, bij het colofon. De uitleg van Kijkwijzer is ook te vinden via kijkwijzer.nl.

Ik zie een fout in de programmering, hoe kan dat?

De inhoud van de programma’s en de uitzendtijden ontvangen wij van de omroepen. opnemen. Het kan voorkomen dat een uitzending wordt gewijzigd, nadat de gids is gedrukt en verspreid.

Indien de programmering niet klopt, kijk dan in de TV-Gids voor de actuele programmagegevens.

Waarom ontvang ik reclame bij mijn gids?

Reclame-inkomsten zijn een manier om de productiekosten van de gids te verlagen. Op deze manier kunnen wij de abonnementsprijs zo laag mogelijk houden voor onze lezers.

Waarom wordt er niet vermeld dat een programma een herhaling is?

Het is het beleid van alle omroepen die uitzenden op NPO 1, 2 en 3 om niet door te geven dat een programma een herhaling is. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is van mening dat het vermelden dat een programma herhaald wordt, mensen ervan weerhoudt om te kijken. Ook andere zenders, zoals SBS, Veronica en de zenders van RTL geven vaak niet door dat het een herhaling betreft.
Ons doel is u een zo compleet mogelijk programmaoverzicht te bieden. Voor de programma’s waarvan we weten dat onze lezers er graag en veel naar kijken, vullen we deze ontbrekende informatie zoveel mogelijk aan. Het is echter te tijdrovend om elk programma afzonderlijk te checken. Wel kunt u erop vertrouwen dat wanneer we een programma extra toelichten in de vorm van een programmatip dat er dan expliciet vermeld wordt wanneer het een herhaling betreft.

Waarom ontvang ik soms een dubbeleditie van Avrobode?

In de zomer zijn er veel herhalingen op tv en starten er weinig nieuwe programma’s. Als redactie valt er dus minder te tippen en zijn er minder mensen te interviewen over de start van een programma. Door twee weken te bundelen ontstaat er toch een gevuld blad. Daarnaast hebben we aan de zomerdubbelnummers extra’s toegevoegd zoals de special in zomers thema, een quiz, extra prijzen en een mooiere en dikkere cover. Zo heeft u toch een mooie, goede en gevulde gids.

Hoe kan ik meedoen aan prijsvragen en winacties?

Bij elke prijsvraag staat vermeld hoe u kunt deelnemen. Wanneer het een online prijsvraag betreft, kunt u dit alleen doorgeven via deze site bij Winnen.

Waar staat AVROTROS voor?

In 2014 zijn de omroepen AVRO en TROS gefuseerd tot AVROTROS.

AVROTROS is er voor iedereen. Betrokken bij de maatschappij, informeren, vermaken en verbinden we op een toegankelijke wijze vanuit een positieve visie. Kunst en cultuur in brede zin zo toegankelijk mogelijk te maken voor een groot publiek is voor AVROTROS een belangrijk speerpunt.

Voor een overzicht van de vele bekende en gewaardeerde programma’s van AVROTROS, kijk hier.

Hoe word ik lid van AVROTROS?

Voor slechts € 8,50 per jaar ondersteunt u AVROTROS. U ontvangt dan aantrekkelijke aanbiedingen en drie maal per jaar het ledenmagazine Uit en Thuis.

U kunt ook Kunst lid worden voor € 15,- per jaar. U ontvangt dan o.a. het kunstmagazine MUZE vier maal per jaar met informatie en achtergronden over culturele activiteiten.

U kunt ook Klassiek lid worden voor € 10,- per jaar. Als AVROTROS Klassiek-lid zorgt u ervoor dat wij onze mooie klassieke programma’s en concertseries kunnen blijven maken en helpt u de jonge deelnemers aan talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ bij het realiseren van hun debuut-cd.

Aanmelden als AVROTROS-lid of Cultuurlid kan via onze website of per telefoon: 0900 – 876 70 00 (€ 0,35 per gesprek).

Het is natuurlijk ook mogelijk om lid te blijven, maar geen tv-gids te ontvangen. U wordt dan ondersteunend  lid van AVROTROS.

Kan ik lid blijven na opzeggen abonnement?

Wilt u lid blijven? Neem contact op met AVROTROS ledenservice via 0900 – 8767000 of ga naar www.Avrotros.nl/wordlid

Waarom heeft AVROTROS leden nodig?

In Nederland hebben we commerciële omroepen en publieke omroepen. Commerciële omroepen zijn afhankelijk van het aantal sponsors en adverteerders, publieke omroepen van het aantal leden. Hoe meer leden, hoe meer zendtijd. We willen zoveel mogelijk mooie programma’s blijven maken en hopen daarom op uw steun.

Welke evenementen organiseert AVROTROS?

AVROTROS biedt culturele arrangementen aan en organiseert bijzondere ledendagen en andere evenementen voor leden bij musea, theaters en concertpodia. Bekijk hier het actuele aanbod.

Contact AVROTROS

Voor informatie over de omroep of AVROTROS-programma’s is AVROTROS bereikbaar via het contactformulier of op telefoonnummer 0900 – 87 67 000 (€ 0,35 per gesprek).
Een overzicht van de programma’s van AVROTROS vindt u hier.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

U kunt met Mijn Avrobode zelf uw gegevens beheren en wijzigen. Uw nieuwe contactgegevens kunt u daarom heel eenvoudig online doorgeven.

Mijn Avrobode

Een naamswijziging kunt u in verband met privacy-overwegingen alleen telefonisch doorgeven.  U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 68 50 (9.00-17.00 uur).

Heeft u nog andere vragen? Maak gebruik van ons contactformulier.

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Uw verhuizing kunt u gemakkelijk zelf doorgeven met Mijn Avrobode. Om er zeker van te zijn dat wij uw gids tijdig op uw nieuwe adres bezorgen, vragen wij u uw verhuizing ten minste 3 weken van te voren door te geven. Geef hieronder uw verhuizing zelf door of maak gebruik van ons contactformulier.

Verhuizing doorgeven

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Wanneer u op vakantie gaat en uw gids op uw vakantieadres wilt ontvangen, dan kunt u met Mijn Avrobode uw gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres.

Tijdelijk doorsturen

Heeft u geen behoefte aan een gids tijdens uw vakantie? Dan kunt u ervoor kiezen om de bezorging tijdelijk te onderbreken. Wij vragen u om uw verzoek minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven, zo weet u zeker dat uw aanvraag op tijd kan worden verwerkt.

Tijdelijk onderbreken

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

U kunt eenvoudig zelf uw rekeningnummer wijzigen. Log daarvoor in op Mijn Avrobode en kies Betalingen. Ook kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via het contactformulier. Wij nemen uw verzoek dan zo spoedig mogelijk in behandeling.

Rekeningnummer wijzigen

Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen?

U kunt eenvoudig zelf uw betaalwijze wijzigen. Log daarvoor in op Mijn Avrobode en kies Betalingen. Ook kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via het contactformulier. Wij nemen uw verzoek dan zo spoedig mogelijk in behandeling.

Betaalwijze aanpassen

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.

Wat kan ik allemaal met Mijn Avrobode?

Met uw eigen Mijn Avrobode-account regelt u alles rondom uw abonnement eenvoudig online. Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement tijdelijk stopzetten, dan regelt u het hier.

Hoe meld ik me aan voor Mijn Avrobode?

Op de website van Mijn Avrobode vindt u rechtsboven een button ‘Login’. Heeft u nog geen account? Dan klikt u op ‘Account aanmaken’. U komt dan automatisch op een pagina met een registratieformulier, waar u de vereiste persoonlijke gegevens invult. Na afronding van uw registratie ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Waarom moet ik een account aanmaken?

In Mijn Avrobode staan uw persoonlijke abonnementsgegevens. Wij vinden het belangrijk deze goed te beveiligen. Daarom maakt u een account aan zodat alleen u toegang heeft tot deze gegevens. U kunt vervolgens uw gegevens ieder moment zelf wijzigen.

Het lukt me niet om mij aan te melden, doe ik iets verkeerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn. Het kan zijn dat het e-mailadres al in gebruik is of dat er al een account is aangemaakt bij het ingevoerde abonneenummer. Ook is het mogelijk dat uw abonneenummer gekoppeld is aan een ander adres dan het ingevulde adres bij registratie. Dit kan gebeuren als u onlangs bent verhuisd, maar dit nog niet aan ons heeft doorgegeven. Blijft het probleem zich voordoen, dan kunt u het beste contact opnemen met ons Klant Contact Centrum. We kijken dan met u mee en lossen het op. U vindt de gegevens van het Klant Contact Centrum onderaan deze pagina.

Ik heb mij aangemeld voor een account, maar ontvang geen bevestiging via de mail.

Het kan gebeuren dat e-mail van Mijn Avrobode onterecht als ’spam’ (een ongewenst bericht) wordt gezien. Het belandt dan in de ‘spam folder’ of map met ongewenste mail in uw mailbox. In dat geval ziet u niet direct dat u een nieuwe e-mail heeft ontvangen. Komt u er niet uit? Via ons Klant Contact Centrum kunt u een nieuwe bevestigingsmail aanvragen. U vindt de gegevens van het Klant Contact Centrum onderaan deze pagina.

Hoe log ik in?

Inloggen kunt u op de website van Mijn Avrobode zelf. Daar vindt u rechtsboven een button ‘Login’. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie. Het wachtwoord heeft u zelf gekozen tijdens het aanmaken van een account.

Wat te doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Ga terug naar het inlogscherm van Mijn Avrobode en klik op de link ’wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord en een link. Als u op die link klikt, komt u op de pagina waar u aan de hand van het tijdelijke wachtwoord zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer, en nu?

Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie van uw account. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. U vindt de gegevens van het Klant Contact Centrum onderaan deze pagina.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.

Waarom moet ik opnieuw inloggen?

U blijft ingelogd zolang u actief bent binnen de online-omgeving van Mijn Avrobode. Wanneer u een uur nergens op heeft geklikt, wordt u automatisch uitgelogd. We vragen u dan opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Hoe verwijder ik mijn Mijn-Avrobode-account?

Zonder account kunt u niet langer zelf uw gegevens wijzigen. Wenst u toch uw account te verwijderen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. U vindt de gegevens van het Klant Contact Centrum onderaan deze pagina.

Regel het zelf

Betaalgegevens

Wij bieden u verschillende manieren van betalen aan. U kunt deze gemakkelijk zelf wijzigen.

Wijzig gegevens

Bezorging

Onverhoopt Avrobode niet of beschadigd ontvangen? Geef het zo snel mogelijk aan ons door!

Opmerking doorgeven

Adresgegevens

Gaat u verhuizen? Met Mijn Avrobode geeft u uw nieuwe adres eenvoudig en snel aan ons door.

Wijzig adresgegevens

Contact

Contactformulier

Heeft u vragen? Neem contact op via het contactformulier.

Contactformulier

Bellen

Ons Klant Contact Centrum staat u graag te woord. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00-17.00 uur via telefoonnummer: +31 (0)35 672 68 50.